keskiviikko 7. tammikuuta 2015

CHICKEN CURRY

Jee, tänään se koulu viimein alkoi! Vaikuttaa todella hyvältä koulutukselta ja odotan innolla, että päästään kunnolla opiskelun makuun. Nämä ensimmäiset päivät kun aina on sitä infoa infon perään ja toisiimme tutustumista, kivaa tosin sekin! Koulusta kun tulin kotiin (matka kesti alle viisi minuutti, ihan luksusta ja uutta mulle!!!) nälkä kurni kiitettävästi vatsan pohjalla ja aloin tekemään yhtä mun lemppari ruoista, chicken currya! Mä teen tän aina tosi yksinkertaisesti ja nopeasti, varmasti löytyy "parempiakin" ohjeita netin syövereistä.
IMG_0013 IMG_0018 IMG_0024 IMG_0030 IMG_0035 IMG_0041
 
Mitäs siihen sitten tulee?
 -Paprika
 -Sipuli
 -Chiliä
 - tölkki kookosmaitoa
 -Green curry-tahnaa (mä laitoin koko purkin)
 -Kanaa/broileria

 Mä käytin tällä kertaa valmiiksi maustettuja broilerisuikaleita, mutta esimerkiksi viime kerralla ostin kananfileitä ja maustin ne itse. Molemmat sopii tähän tosi hyvin, tietysti itse maustamalla saa kanasta juuri sellaista kuin itse sillä hetkellä haluaa! Eli ensimmäisenä kanat pannulle, sitten sekaan paprika&sipuli&chili, joiden jälkeen lisään ensin currytahnan ja sitten kookos(miksikokoajankirjotankaakao)maidon. Aika helppoa! Toi currytahna on melko suolaista, joten en lisää yhtään suolaa tahnan lisäksi, se riittää ihan jo itsessään maustamaan kastikkeen. Ja tosiaan, chilin kanssa kannattaa myös olla tarkkana! Mä laitoin vain yhden punaisen chilin (vaikka ollaankin tulisen ruoan ystäviä) ja se riitti oikein hyvin.

6 kommenttia:

  1. Lueskelin sun yhtä vanhan postausta ja tuli mieleen pari kysymystä. Oliko sulla kokemusta lasten hoidosta ennen au pairiksi lähtöä? Ja oliko kokemus positiivinen sulle, eli voisitko esim lähteä uudestaan? Kiitos jo etukäteen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli kokemusta lasten hoidosta vain pikkusiskon ja sukulaislasten hoitamisesta, mutta ei muuten!
      Mulle aupairina "työskentely" oli tosi posiitivinen kokemus ja olisin viihtynyt vielä pidempäänkin :) Mulla kävi tosi hyvä tuuri perheen kanssa ja aupairina olo ei tuntunut niinkään työskentelyltä vaan lähinnä isosiskon hommilta. Tosi paljon vaikuttaa oma asenne, tosi usein ihmiset lähtee aupairiksi ja sitten valittaa siitä, että kun sitä aupairin hommaa eli lasten hoitoa ja mahdollisia kotitöitä on liikaa, niitähän sinne on lähdetty tekemään ja sitten muu tulee vaan siinä ohella. Mulla ei tosissaan ole mitään pahaa sanottavaa, tietysti silloin kun siellä oli ja välillä ikävä painoi pahasti päälle niin oli huonoja päiviä, mutta tosi kiva ja kasvattava kokemus oli :)

      Poista
    2. Pakko vielä lisätä, että aupairiksi kannattaa tosiaan vain lähteä, jos oikeasti tykkää olla lapsien kanssa ja siitä lasten hoitamisesta! Pari sellaista tuttua on lähtenyt aupairiksi (koska halusivat maailmalle), jotka eivät niinkään lapsista edes pidä ja tälläisissä tapaksissa syntyyy A-I-N-A ongelmia.

      Poista